loading...
signalesarmaye.rozblog.com
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
شبندر 3 1346 romisashafiei
علیرضا یوسفی بازدید : 53 سه شنبه 1393/09/11 نظرات (0)

به نظر امروز جو روانی دولار با توجه به پایین امدن قیمت ان کاهش یابد و بازاری سبز را تصور کرد می توانید امروز در سهم های خود اضافه کنید

علیرضا یوسفی بازدید : 87 سه شنبه 1393/09/11 نظرات (0)

همانطورکه از نام شرکت پیداست ، این واحد تولید کننده شمش آلومینیوم است که در اشکال مختلف بيلت ، اسلب و شمش خالص عرضه می گردد . فلز آلومینیوم را به دو روش تولید می کنند ، در روش اول پودر آلومینا مورد استفاده قرار میگیرد و در روش دوم آلومينيوم بازيافتي جهت خالص سازی و تولید شمش به کار گرفته میشود .

علیرضا یوسفی بازدید : 50 سه شنبه 1393/09/11 نظرات (0)

دولت می بایست با اجرای برنامه هایی همچون دریافت مالیات از مجموعه هایی که مالیات پرداخت نمی کنند و دریافت عوارض، وابستگی خود را به درآمدهای نفتی کاهش دهد

علیرضا یوسفی بازدید : 86 سه شنبه 1393/09/11 نظرات (0)

گروه بازار پول: دلار دوشنبه برای نخستین بار پس از پایان مذاکرات ایران و 1+5 با افت قیمت روبه‌رو شد تا بخشی از رشد هیجانی آن پس از رسیدن خبر تمدید گفت‌و‌گوهای هسته‌ای جبران شده باشد.افت ارزش شاخص بازار ارز ایران در سومین روز این هفته، برای اولین بار از یکشنبه گذشته روی داد و منجر شد قیمت 3500 تومانی آغاز روز با دو کانال کاهش مواجه شود.

علیرضا یوسفی بازدید : 59 دوشنبه 1393/08/26 نظرات (0)

طی معاملات روز جاری شاخص بورس توانست با رشد اندکی مواجه شود اما این میزان افزایش در حد و اندازه ای نبود که بتواند دماسنج اقتصاد را در مدار 76 هزار واحدی پاگیر نماید و شاخص همچنان با اختلاف 35 پله ای منتظر ورود به مدار فوق می باشد.

علیرضا یوسفی بازدید : 41 دوشنبه 1393/08/26 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار بورس نیوز،شرکت شیر پاستوریزه پگاه اصفهان با سرمایه 84 میلیارد ريال در پیش بینی عملکرد 6 ماهه ساال مالی منتهی به 1393.12.29 سود هر سهم خود را با 9 درصد تعدیل مثبت مبلغ 844 ريال اعلام نمود که در 6 ماهه موفق به پوشش 56 درصدی آن شده است.

 

دلایل این تعدیل به شرح زیر می باشد:

 

1.افزایش حاشیه سود شرکت از 8 درصد به 11 درصد

 

2.کاهش مالیات به علت صادرات بیشتر

علیرضا یوسفی بازدید : 48 دوشنبه 1393/08/26 نظرات (0)

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سرمایه گذاری صنعت نفت درحالی با صف خرید و رشد قیمت سهام و بازدهی 21 درصدی سهام در ماه جاری مواجه شده که فضل اله وکیلی فرد مدیر عامل این شرکت 115 میلیارد تومانی در پی بروز شایعاتی اقدام به شفاف سازی کرد.

وی اعلام کرد:پیشنهاد نهایی برای افزایش سرمایه از 115 به 187 میلیارد تومان از محل آورده نقدی ، مطالبات سهامداران و سود انباشته در قالب تقاضا برای صدور مجوز به اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمایه ای ارائه شده و پس از اخذ مجوز ، مراحل بعدی از جمله برگزاری مجمع عمومی فوق العاده برنامه ریزی خواهد شد.

وکیلی فرود ادامه داد: درخصوص پروژه ذخیره سازی نقت قشم مصوبه 121 میلیون دلار تسهیلات ارزی از صندوق توسعه ملی با عاملیت بانک پاسارگاد در ماه های گذشته دریافت شده و در مرحله تامین وثایق مورد نیاز و عقد قرارداد با بانک عامل است.

به گفته وی هیچکدام از مطالب عنوان شده و سایر اقدامات شرکت ، EPS شرکت را تغییر نداده است .

رامین ربیعی مدیرعامل سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران هم با بازدهی 12 درصدی در آبان و صف  خرید سنگین امروز مواجه است، اعلام کرد: این شرکت در نظر دارد از محل سود انباشته سرمایه 130 میلیارد تومانی را به 170 میلیارد تومان افزایش دهد که مدارک و مستندات مربوطه جهت دریافت مجوز به سازمان بورس ارسال شده است .

علیرضا یوسفی بازدید : 37 دوشنبه 1393/08/26 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار بورس نیوز،شرکت لیزینگ صنعت و معدن با سرمایه یک هزار میلیارد ريال در اولین پیش بینی عملکرد سال مالی منتهی به 1394.09.30 سود هر سهم خود را با 13 درصد کاهش نسبت به آخرین پیش بینی سال مالی منتهی به 1393.09.30 مبلغ 368 ريال اعلام نمود و همچنین در این گزارش سود هر سهم سال مالی منتهی به 1393.0930 را با 3 درصد تعدیل منفی مبلغ 423 ريال اعلام نمود.

علیرضا یوسفی بازدید : 39 دوشنبه 1393/08/26 نظرات (0)
مدیرعامل کارگزاری صبا تأمین با اعلام عرضه اولیه ۶۵ میلیون سهم سیمان خوزستان طی هفته آینده از برگزاری جلسه معارفه این شرکت ۶۵ میلیارد تومانی در چهارشنبه جاری خبر داد.

 

محمود گودرزی در گفت‌وگو با پایگاه خبری بورس پرس، با اعلام برنامه سهامداران شرکت سیمان خوستان برای عرضه اولیه این شرکت اظهار داشت: طبق هماهنگی های اولیه مقرر شده هفته بعد 10 درصد معادل 65 میلیون سهم این شرکت در بازار دوم معاملات عرضه اولیه شود. 7 درصد از این تعداد سهام توسط سیمان آبیک و 3 درصد دیگر از سوی سیمان سپاهان عرضه خواهد شد.

وی با بیان اینکه زمان دقیق و قطعی این عرضه متعاقبا" اعلام می شود، ادامه داد: بر همین اساس ساعت 14 روز چهارشنبه جاری جاری جلسه معارفه ایی در سالن تلاش (واقع در چهار راه پارک وی ) برای فعالان تشکیل خواهد شد تا ضمن معرفی شرکت، مدیران به سئوالات حاضرین پاسخ دهند.

گوردزی درباره سیمان خوزستان گفت: این شرکت دارای سال مالی منتهی به 29 اسفند بوده و برای سال جاری هم 901 ریال به ازای هر سهم سود پیش‌بینی‌ کرده است.

علیرضا یوسفی بازدید : 48 یکشنبه 1393/08/25 نظرات (0)
طی هفته اخیر شایعاتی مبنی بر ارایه درخواست افزایش 12 درصدی نرخ فروش محصولات شرکت معدنی املاح ایران به سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان به گوش می رسید.

در همین راستا، مدیر عامل شرکت معدنی املاح ایران در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز، ضمن تکذیب افزایش نرخ محصولات شرکت فوق اظهار داشت: تاکنون هیچگونه درخواستی مبنی بر افزایش نرخ فروش محصولات "شاملا" به سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان ارایه نشده است و شرکت همچون روال سابق به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

 

علی اکبر ساداتی با اشاره به اینکه شرکت معدنی املاح ایران، برنامه ای برای اجرای طرح توسعه فعالیت های خود ندارد افزود: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال مجوزی در راستای افزایش سرمایه "شاملا" نیز در دستور کار شرکت قرار نخواهد گرفت.

 

وی در خصوص صادرات دو درصدی محصولات شرکت معدنی املاح ایران به کشورهای خارجی گفت: با توجه به نیاز داخل کشور به محصول سولفات برهمین اساس صادرات محصول فوق ممنوع می باشد و تنها کالای نمک به میزان دو درصد به کشورهای دیگر صادر می شود.

علیرضا یوسفی بازدید : 47 شنبه 1393/08/24 نظرات (0)

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی اخذ مجوز افزایش سرمایه 24 درصدی شرکت ملی مس ، زمان برگزاری مجمع فوق العاده مشخص شد تا سهامداران در مورد این برنامه تصمیم گیری کنند.

این مجمع ساعت 14 روز یکشنبه 9 آذر در هتل سیمرغ تشکیل می شود و در صورت تصویب ، سرمایه اسمی شرکت ملی مس از 3.5 هزار میلیارد تومان به 4 هزار و 340 میلیارد تومان خواهد رسید.

افزایش سرمایه 840 میلیارد تومانی (معادل 24 درصد ) از محل آورده نقدی و مطالبات سهامداران و به منظور تامین بخشی از منابع مورد نیاز جهت تکمیل طرح‏های توسعه‏ ای انجام خواهد شد.

علیرضا یوسفی بازدید : 32 شنبه 1393/08/24 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، شرکت کویر تایر با سرمایه 200 میلیارد ريال در اولین پیش بینی عملکرد حسابرسی نشده سال مالی منتهی به 1394.09.30 سود هر سهم خود را با 11 درصد تعدیل مثبت نسبت به آخرین پیش بینی سال قبل، مبلغ 4.281 ريال اعلام نمود.

 

پيش بيني سود هر سهم سال مالي 94 در مقايسه با پيش بيني عملکرد سال قبل، به‌ترتيب فروش 10 درصد افزايش، بهاي تمام شدة کالاي فروش‌رفته‌ 7 درصد افزايش، سود عملياتي 16 درصد افزايش و سود پس از کسر ماليات 11 درصد افزايش نشان مي دهد. شايان ذکر است که شرکت دلايل تغيير جزئيات پيش بيني را:

 

1.افزايش نرخهاي فروش محصولات به ميزان 8 درصد

 

2.افزايش نرخ مواد اوليه به ميزان 10 درصد و هزينه هاي دستمزد

 

3.کاهش هزينه مالي به ميزان 96 درصد به دليل پيش بيني عدم دريافت تسهيلات

 
4.کاهش درآمدهاي غيرعملياتي به دليل عدم فروش دارائيهاي ثابت و اخذ بخشودگي جرايم بانکي، اعلام نموده است.
علیرضا یوسفی بازدید : 26 شنبه 1393/08/24 نظرات (0)

ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در ارتباط با وضعیت پرداخت وام های 50 میلیون تومانی مسکن، اظهار داشت: هدف از تصویب این وام‌ پرداخت اعتبار برای نوسازی بافت‌های فرسوده بود که دستورالعمل‌های آن  نیز در شرف تدوین است.

وی افزود: پس از تدوین این دستورالعمل‌ها در بانک مرکزی، موضوع به شورای پول و اعتبار ارائه می‌شود و به دنبال تصویب آن در شورا، آیین نامه به بانک‌ها ابلاغ خواهد شد.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین گفت: دستورالعمل پرداخت وام‌ 50 میلیون تومانی مسکن تا یک ماه آینده به بانک‌ها ابلاغ می‌شود.

علیرضا یوسفی بازدید : 50 شنبه 1393/08/24 نظرات (0)
منابع آگاه به رویترز گفته اند که احتمالا مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 تا مارس آینده (اسفند - فروردین) تمدید می شود.
به گزارشعصرایران، رویترز نوشت: منابع آگاه دست یابی به توافق هسته ای میان ایران و گروه 1+5 در مهلت تعیین شده را بعید دانستند و گفته اند به احتمال زیاد مذاکرات هسته ای تمدید می شود.
ایران و گروه 1+5 هم اکنون در حال مذاکره برای دست یابی به توافق جامع و نهایی بر سر مسئله هسته ای تهران هستند. دو طرف قبل از این مهلت 4 ماهه ای را برای دست یابی به وافق تعیین کرده اند که این مهلت در روز 3 آذر ماه آینده به پایان می رسد.
مقامات غربی و ایرانی به رویترز گفته اند که دو طرف به توافق موقت دیگری اکتفا خواهند کرد که بر کاهش محدود تحریم ها علیه ایران تاکید دارد تا بتوانند در چند ماه آینده برای حل اختلافات خود گام بردارند.
یک مقام غربی هم اظهار داشت: ممکن است چارچوب توافق نهایی را در روز 24 نوامبر (3 آذر) ببینیم اما احتمالا خود توافق را نمی بینیم.
یک مقام ارشد ایرانی هم گفت: به احتمال زیاد به توافقی شبیه توافق ژنو دست می یابیم که نسبت به آن، مفصل تر است.
برخی دیپلمات ها هم گفته اند که صرف تمدید مذاکرات، امکان پذیر است. یک مقام ارشد ایرانی هم اظهار داشت مذاکرات میان ایران و 1+5 تا ماه مارس آینده تمدید می شود.
مسؤولان غربی و ایرانی همچنین گفتند که شکست مذاکرات بعید است زیرا دو طرف خواهان پایان یافتن این نزاع 12 ساله است.
رویترز ادامه داد: نقاط اختلافی باقیمانده در مذاکرات شامل تعداد سانتریفیوژهایی است که ایران می تواند بعد از توافق جامع داشته باشد و دوره زمانی برداشتن تحریم ها علیه صادرات نفت، بانک و بیمه ایران است.
آمریکا، فرانسه، بریتانیا و آلمان می گویند که تعداد سانتریفیوژهای فعال ایران نباید بیش از چند هزار دستگاه باشد اما ایران خواهان تعداد بیشتری از سانتریفیوژهای فعال در توافق جامع و نهایی است.
ایران هم اکنون حدود 19 هزار دستگاه سانتریفیوژ است که حدود 10 هزار دستگاه آن فعال هستند.
همچنین از دیگر ایده های مطرح در مذاکرات، انتقال بخشی از اورانیوم غنی شده ایران به روسیه برای ذخیره سازی است.
یک مقام ارشد آمریکایی هم گفت: بخش اعظم پیوست های فنی توافقنامه، تکمیل شده اند و دیپلمات های ایران و گروه 1+5 هم اکنون در حال کار بر روی سند سیاسی توافق هستند.
یک مقام اروپایی هم گفت ایران از تاثیرپذیری دولت آمریکا از انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا در زمینه دست یابی به توافق هسته ای نگران است.
هم اکنون جمهوری خواهان کنترل کامل کنگره را در دست گرفته اند. پیش بینی می شود آنها شیوه جدی تری را در برابر ایران در پیش می گیرند.
علیرضا یوسفی بازدید : 50 یکشنبه 1393/08/18 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، روز سه شنبه مورخ 1393.08.20 تعداد 60 میلیون سهم معادل 10 درصد از سهام شركت بهمن ليزينگ (سهامي عام) براي اولين بار پس از پذيرش در بازار اول فرابورس ايران در نماد ولبهمن1 عرضه مي گردد.

علیرضا یوسفی بازدید : 33 چهارشنبه 1393/08/14 نظرات (0)

تحلیل بنیادی شرکت قاسم ایران

معرفی شرکت

شرکت قاسم ایران یکی از 5 توزیع کننده برتر کالاهای مصرفی در ایران است که در سال 1338 هجری شمسی تاسیس شده است.

این شرکت وابسته به گروه صنعتی مینو بوده،98% سهام آن متعلق به شرکت مینو است.

فعالیتهای اصلی شرکت قاسم ایران شامل واردات،صادرات و توزیع فراگیر انواع مختلف محصولات از قبیل:

 

  • شیرینی و شکلات،محصولات غذایی و توشابه (توزیع کننده انحصار 20 شرکت تولیدی با بیش از 1250 محصول مختلف)
  • دارو (توزیع کننده دارو و تجهیزات پزشکی 42 شرکت دارویی با بیش از 1500 محصول مختلف)
  • آرایشی و بهداشتی (نماینده انحصاری 5 شرکت با بیش از 100 محصول مختلف)

 

53 سال تجربه نه تنها در حوزه قروش و توزیع بلکه  در زمینه صادرات و واردات سبب شده است شرکت قاسم ایران بسته ای کامل

از سرویسهای خدماتی را به تولید کنندگان،صاحبان برندها،عمده فروشان و خرده فروشان عرضه نماید.

شرکت قاسم ایران  با بهره گیری از امکاناتی از قبیل:

 

  • دارا بودن تیم فروش متشکل از 700 پرسنل عملیاتی
  • پوشش کل بازار خرده فروشی ایران
  • پوشش کلیه داروخانه ها و بیمارستانهای کشور
  • مالکیت 26 مرکز پخش در استانهای مختلف ایران
  • نظام مدیدریتی مطلوب
  • سیستم های نرم افزاری قدرتمند  وبه روز
  • ناوگان حمل گسترده
  • سابقه مطلوب و خوشنامی

 

قادر به فعالیت در زمینه انواع مختلف مخصولات مصرفی و اجرای استراتژیهای مختلف فروش،توزیع و بازار یابی می باشد.

توانایی ها و تیم حرفه ای شرکت قاسم ایران،موجب شده است که شرکت بتواند هر محصول جدیدی را به بازار ایران ارایه نماید.

جداول و نمودارهای زیر اطلاعاتی در مورد فروش،بهای تمام شده و سود هر سهم قاسم در 3 سال اخیر نشان میدهد.

 

اطلاعات سالیانه

 

 

اطلاعات 6 ماهه

 

علیرضا یوسفی بازدید : 31 چهارشنبه 1393/08/14 نظرات (0)

شرکت بیمه آسیا با سرمایه 2300 میلیارد ریالی در پیش بینی درآمد سال مالی منتهی به 93.12.29 سود هر سهم خود را 124 ریال اعلام کرده و در دوره شش ماهه نخست سال جاری 54 درصد آن را پوشش داده است.

براساس گزارش بورس نیوز سود برآوردی امسال "آسیا" در مقایسه با سود محقق شده سال گذشته بیش از 70 درصد رشد داشته است
علیرضا یوسفی بازدید : 38 یکشنبه 1393/07/20 نظرات (0)
شرکت شیشه دارویی رازی با سرمایه ۲۴۳ میلیارد ریال اقدام به فروش ۵۵۰ هزار یورو از محل موجودی های پولی، ارزی خود با نرخ مبادله ای نمود. با توجه به اینکه موجودی های فوق قبلا با نرخ مرجع تسعیر گردیده بود، این امر موجب تعدیل مثبت ۱۶ درصدی سود پیش بینی شده هر سهم منتهی به ۱۳۹۲٫۱۲٫۲۹ به میزان تقریبی ۳۰ ریال گردید.

علیرضا یوسفی بازدید : 51 یکشنبه 1393/07/20 نظرات (0)

بر اساس قوانین جدید واحدهایی که مجوز برای تولید از دولت دریافت می‌کنند بایستی استانداردهای لازم را رعایت کنند، از سوی دیگر در صورت قطع اجباری گاز واحدهای تولیدی پتروشیمی که مشمول فرمول جدید قیمت خوراک می‌شوند، شرکت ملی گاز ایران مکلف به جبران خسارتهای وارد شده به آن‌ها است . فرمول قیمت خوراک پتروشیمی‌ها بر اساس توافقهای انجام شده با وزیر نفت بر اساس قیمتهای منطقه‌ای و بصورت ماهیانه تعیین خواهد شد

علیرضا یوسفی بازدید : 27 یکشنبه 1393/07/20 نظرات (0)
خسرو فروغان گران‌سایه – در گفت‌وگو با ایسنا ، اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل اینکه فصل برداشت چغندر است، ثبت سفارش برای واردات شکر به منظور حمایت از تولیدکننده داخلی ممنوع است. وی افزود: نوع ارز برای واردات آتی هنوز مشخص نشده است. به گفته رییس کمیسیون بازرگانی داخلی و خدمات توزیعی اتاق بازرگانی ایران پس از مشخص شدن میزان برداشت چغندر داخلی (بهمن) و تعیین نیاز واردات، ثبت سفارش انجام و در بهمن اجازه واردات داده می‌شود. وی اظهار کرد: میزان شکر موجود نشان می‌دهد تا پایان سال کمبود شکر و افزایش نرخ نخواهیم داشت. به گزارش ایسنا، در تیرماه امسال علیرضا اشرف، عضو هیات مدیره انجمن صنفی صنایع قند و شکر اعلام کرده بود با توجه به موجودی حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تنی قند و شکر در کشور و تولید این محصول به همین میزان در سال جاری، دولت باید از ادامه واردات این محصول جلوگیری کند. به گفته وی موجودی قند و شکر در انبارهای کارخانه‌ها و واردات آن‌ها به اضافه میزان واردات دولت به حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن می‌رسد که با توجه به پیش‌بینی تولید یک میلیون و ۳۰۰ هزار تنی شکر در سال جاری که از ابتدای مهر ماه آغاز می‌شود می‌توان گفت که در پایان سال جاری حدود ۷۰۰ هزار تن از تولید این محصول برای سال آینده باقی می ماند.

علیرضا یوسفی بازدید : 35 یکشنبه 1393/07/20 نظرات (0)
در چند وقت اخیر، اخباری مبنی بر ابلاغیه شرکت ملی پالایش و پخش در راستای تعیین نرخ نفت خام ۵ ماهه ابتدای سال جاری به مجتمع های پالایشی و همچنین افزایش ۳۰ درصدی نرخ فروش محصولات قندی منتشر شد. عدم ارسال ابلاغیه به شرکت های پالایشی براساس این گزارش، سهامداران شرکت های پالایشی همچنان چشم انتظار بازگشایی نمادهای شرکت های مذکور می باشند تا تصمیمات لازم در خصوص سهام خود را اتخاذ نمایند. برهمین اساس در هفته اخیر اخباری در برخی از خبرگزاری ها مبنی بر ابلاغیه شرکت ملی پالایش و پخش به مجتمع های پالایشی به منظور تعیین نرخ نفت خام تحویلی ۵ ماهه ابتدای سال جاری و همچنین قیمت فروش محصولات منتشر شد. این گزارش می افزاید، با پیگیری های خبرنگار بورس نیوز در تماس تلفنی با تعدادی از مدیران مالی شرکت های پالایشی مشخص شد که تاکنون هیچگونه ابلاغیه ای مبنی بر تعیین نرخ نفت خام تحویلی به شرکت های پالایشی ارسال نشده است و همچنان شرکت های مذکور بایستی برای حسابرسی صورت های مالی خود منتظر اعلام نرخ نهایی فروش نفت خام تحویلی از شرکت ملی پالایش و پخش باشند. شرکت های قندی همچنان در انتظار مجوز افزایش نرخ همچنین انتشار اخباری مبنی بر افزایش نرخ فروش محصولات قندی منجر به استقبال سهامداران از این گروه بورسی گردید که به موجب آن در هفته اخیر مدیر مالی و اداری انجمن قند و شکر از تصویب افزایش ۲۰ درصدی نرخ فروش با هماهنگی سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان خبر داده بود و از ارسال تصمیمات نهایی جلسه در راستای مجوز اجرای افزایش نرخ فروش به ستاد تنظیم بازار اشاره کرده بود. این گزارش می افزاید، پس از گذشت دو هفته از آخرین مصاحبه رضا رحمتی اما گویا وضعیت افزایش نرخ فروش محصولات قندی همچنان در هاله ای از ابهام می باشد و این در حالی است که در آخرین روز معاملاتی هفته اخیر نماد معاملاتی “قلرست” در راستای افزایش سرمایه ۹۰۰ درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها متوقف شد اما سرانجام روز گذشته با انتشار گزارش تصمیمات انجمن در سایت کدال به عدم تصویب افزایش سرمایه اشاره شده بود که این امر منجر به ایجاد صف فروش در سهام شرکت قند لرستان در بدو بازگشایی نماد در روز جاری گردید. مجمع “پدیده” برای سومین بار به تنفس خورد مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام شرکت توسعه بین المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز پس از یک بار لغو برای سومین دفعه به تنفس خورد. براساس این گزارش، “پدیده” در حالی برای اولین بار در تاریخ ۹۳٫۴٫۲۹ سهامداران خود را به مجمع عادی سالیانه دعوت کرده بود که این جلسه به دلیل به حد نصاب نرسیدن سهامداران تشکیل نشد و این جلسه که به تاریخ ۱۷ شهریور ماه موکول شد، به دلیل آماده نبودن گزارش بازرس قانونی پیرامون صورت های مالی تلفیقی لغو گردید. پس از آن نیز آگهی دعوت به مجمع برای ۹۳٫۶٫۲۹ به همین دلیل به تنفس خورد تا طلسم برگزاری مجمع “پدیده” همچنان پابرجا باشد. در نهایت نیز این جلسه در ۱۲ مهر ماه جاری با حضور بیش از ۷۹ درصد سهامداران رسمیت یافت، اما این جلسه به دلیلی که از سوی شرکت اعلام نشده است، برای سومین بار در سال جاری با تنفس رو به رو گردید. از این رو بایستی منتظر ماند و دید بالاخره سهامداران “پدیده” چه زمانی می توانند شاهد برگزاری این مجمع جهت تقسیم سود و رسیدگی به دستورهای این جلسه باشند و همزمان با آن پاسخ پرسش های خود را در خصوص این مجموعه دریافت کنند.

علیرضا یوسفی بازدید : 24 یکشنبه 1393/07/20 نظرات (0)
فردین آقابزرگی ، در برابر این سئوال که چه دلایلی در رشد قیمت سهام و تشکیل صف خرید اغلب شرکت های ساختمانی و انبوه ساز طی روزهای اخیر وجود دارد؟ اظهار داشت:

این اتفاق ناشی از چند عامل است. اولین عامل مربوط به دوری اکثر سهامداران از شرکت های بزرگ و برخوردار از درصد سهام شناور آزاد و کم بازده و حرکت به سمت گروه ها و شرکت های کوچک است که تبدیل به یک رویه و عادت شده است. وی ادامه داد:به همین طی دو سه ماه اخیر سهام گروه هایی مانند قند و شوینده و این روزها شرکت های ساختمانی مورد توجه برخی سهامداران قرارگرفته اند. اما چنین رویه ایی کاملا” مقطعی و برای دوره ای بسیار کوتاه است.بنابراین عدم تحرک شرکت های بزرگ به دلیل درصد سهام شناور آزاد قابل توجه از یک سو و تحرک پذیری شرکت های کوچک از سوی دیگری، موجب شده تا برخی گروه ها و صنایع کوچک بازار با هدف کسب سود از محل تفاوت قیمت مورد توجه قرار گیرند این کارگزار با اشاره به لزوم بررسی وضعیت ساخت و ساز و خرید و فروش املاک در ماه های اخیر به عنوان عامل دوم، خاطر نشان کرد: با تحلیل فضای کسب و کار بخش ساختمان و با تکیه بر واقعیت های اقتصادی و تجارب موجود، مشخص می شود تا زمانی که در این بخش رونق پایدار و ثابتی رخ ندهد و معاملات املاک پرگردش نباشد ، وضعیت گروه ساختمانی تغییر خاصی نخواهد کرد. آقابزرگی افزود: دراین میان برخی شرکت های این گروه که سال گذشته به طور تصادفی یا آگاهانه اقدام به فروش پروژه ها و املاک خود به بالاترین و بهترین قیمت کرده اند، هم اکنون با هزینه های فعلی در حال ساخت و ساز هستند. این گروه از شرکت ها شرایط بهتری دارند اما دلیلی برای رشد ادامه دار سهام ندارند. وی در خاتمه گفت: با این همه تحول خاص و همه جانبه ایی در صنعت ساختمان و شرکت های این گروه رخ نداده و به نظر می رسد این گروه هم مانند سایر گروه های کوچک بازار ، برای دوره ایی کوتاه ، مورد توجه عده ایی از فعالان قرار گرفته باشد.

علیرضا یوسفی بازدید : 39 دوشنبه 1393/06/10 نظرات (0)
مسعود مشهدی رمضانعلی-استاد دانشگاه و کارشناس بازار سرمایه- در گفت وگو با ایسنا، وضعیت فعلی بورس را مورد توجه قرار داد و گفت:با توجه به سیاست‌های اقتصادی دولت برای خروج غیر تورمی از رکود، شاهد سه هفته نوسانات نزولی شاخص بعد از رسیدن به مقاومت ۷۴ هزار و ۵۰۰ واحد هستیم. وی افزود: سیاست‌های اقتصادی دولت نظیر تحریک تقاضا، رفع تنگناهای مالی بنگاه‌های تولیدی، ایجاد زیرساخت‌های لازم در نظام بانکی و بازار سرمایه به منظور تجهیز و تخصیص بهینه منابع، بهبود فضای کسب و کار و تسهیل و تشویق صادرات به عنوان راهکاری برای افزایش تقاضای موثر مستلزم گذر زمان هستند و از آنجا که دولت به دنبال تحریک تقاضا به شیوه‌های غیرتورم‌زا است، لذا تاثیر این سیاست‌ها در بهبود، تدریجی است. وی خاطرنشان کرد: همچنین با راهکارهای دولت برای مدیریت و تسویه بدهی‌ها، سیاست‌های ارزی بر مبنای کاهش نوسانات نرخ ارز و در نهایت زمینه‌سازی برای اجرای برنامه یکسان سازی نرخ ارز تا پایان سال ۹۴، انضباط پولی و کاهش نرخ سود بانکی به همراه کاهش تورم و توسعه بازار سرمایه می‌توان به آینده بازار سرمایه که تابلوی اقتصاد و صنعت می‌باشد امیدوار بود. این کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد:در خصوص روند بازار سرمایه بعد از موج سوم صعودی پرقدرت که تا سطح ۸۹ هزار واحد راهی شد، موج چهارم نزولی فرسایشی آغاز شد و انتهای این موج سطح ۶۹۵۰۰ واحد بود که در سطح ۷۰ هزار واحد با کمی ملایمت نسبت به ۶۹ هزار و ۵۰۰ واحد شاخص استارت یک حرکت صعودی را زد و تا مقاومت ۷۴۵۰۰ واحد حرکت کرد که بعد از درگیری با این سطح نتوانست عبور کند و نوسانات نزولی خود را آغاز کرد. به گفته ی وی،در حال حاضر محدوده حمایت‌های ۷۳۴۰۰ تا ۷۳۶۰۰ و ۷۲۴۰۰ تا۷۲۶۰۰ واحد با کمی ملایمت ۷۲۱۰۰ که بهترین سطح برای حرکت صعودی بعدی است و در صورت حمایت در این سطح و شکست مقاومت ۷۴۵۰۰ می‌توان به موج پنجم صعودی خوش‌بین بود، همچنین محدوده حمایتی ۷۱۶۰۰ تا ۷۱۸۰۰ و ۷۰ هزار واحد و در آخر ۶۹۵۰۰ واحد، که امید است این حمایت‌ها را شاخص در حال حاضر تجربه نکند. مشهدی رمضانعلی تصریح کرد:هدف‌های روند شاخص در صورت شکل‌گیری موج پنجم صعودی ۸۲ هزار، ۸۶۵۰۰، ۸۹ هزار و ۹۳ هزار واحد است. وی اظهار کرد:با توجه به اینکه رفتار هیجانی بعد از نزول شاخص به سطح ۷۰ هزار واحد کاهش پیدا کرده و پدیده صف تا حدودی رنگ باخته و معاملات روان تر شده است، می‌توان سهام مناسب را با فیلتر بنیادی و تکنیکالی انتخاب کرد و بازده مطلوب را به دست آورد. امید است با بازگشت پالایشگاه‌ها به بازار مبادلاتی حجم و روند بازار تغییر قابل ملاحظه‌ای پیدا کند. این استاد دانشگاه به سهامداران کم تجربه توصیه کرد که در سرمایه‌گذاری دقت لازم کرده و سهامی در سبد خود قرار دهند که دارای بنیاد مناسب بوده و به اندازه کافی اصلاح قیمتی را تجربه کرده باشد و بتوان برای آن رشد سودآوری تخمین زد. وی گفت:با توجه به شرایط کنونی اقتصاد ونقش و اهمیت بازار سرمایه در تأمین مالی غیرتورمی بنگاه‌ها، بهبود تدریجی رشد اقتصادی و خوش‌بینی جهت حصول توافق ژنو تا آذر ماه ،سهامداران باید صبور بوده و با دید میان‌مدت و بلندمدت در بازار حضور داشته باشند.

علیرضا یوسفی بازدید : 46 دوشنبه 1393/06/10 نظرات (0)
شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران با ۱۰۹میلیارد و ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برای هر سهم در سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۹۳، مبلغ ۵۰۶ ریال عایدی خالص پیش بینی کرده و این در حالیست که بودجه فعلی نسبت به گزارش قبلی (مبلغ ۳۶۸ ریال) افزایش ۳۷ درصدی داشته است. “وساخت” که دوره ۹ ماهه نخست سال مالی ۹۳ را با تحقق زیان ۷۹ ریالی برای هر سهم به پایان رسانده، علت تعدیل مثبت را فروش سهام و حق تقدمهای شرکت سرمایه گذاری اقتصاد نوین اعلام کرده است. شایان ذکر است این شرکت سرمایه گذاری برای هر سهم در سال مالی ۹۴ نیز مبلغ ۲۵۵ ریال سود خالص پیش بینی کرده که در مقایسه با سال مالی ۹۳ افت ۵۰ درصدی داشته است.

علیرضا یوسفی بازدید : 26 دوشنبه 1393/06/10 نظرات (0)
توقف نماد معاملاتی شرکت تایدواتر خاورمیانه در حالی از ۹۲٫۸٫۴ تاکنون ادامه یافته که مدیر عامل این مجموعه بورسی از زمان احتمالی بازگشایی نماد مذکور خبر داد. مهدی اعتصام در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: در مجمع صاحبان سهام نکاتی پیرامون سود شرکت مطرح شد و نماینده بورس حاضر در جلسه نسبت به میزان سود تقسیمی در مجمع سال ۹۲ ایراداتی به میان آورد، از این رو در تلاش هستیم در این رابطه جلسه توجیهی با مسئولان سازمان بورس داشته باشیم تا تمام ابهامات موجود مرتفع گردد. البته در این رابطه مشکل خاصی مطرح نیست و امیدواریم از طریق مذاکرات آتی ابهامات موجود شفاف شود. وی افزود: همچنین عدم ارایه اولین پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی ۹۳ یکی از دلایل توقف نماد “حتاید” است که این بودجه در حال تدوین بوده و پس از تکمیل و براساس واقعیت های موجود، به حسابرس و سپس سازمان بورس ارایه خواهد شد و پس از تأیید و انتشار آن در سایت کدال می توان شاهد بازگشایی نماد “حتاید” بود. مدیر عامل شرکت تایدواتر خاورمیانه در خصوص مشکلات موجود با سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص خدمات انجام شده توسط “حتاید” گفت: در این رابطه شرکت موفق به اخذ اعلامیه بستانکاری برای خدمات انجام شده تا تاریخ ۹۲٫۹٫۶ از سازمان بنادر و دریانوردی گردیده و در خصوص بخشی از آنها توافقات لازم به دست آمده، اما هنوز مدارک و مستندات آنها برای ثبت به حسابرس ارایه نشده که پس از ارسال مدارک مورد نیاز، این موضوع نیز به طور مستند شفاف می شود.

علیرضا یوسفی بازدید : 28 دوشنبه 1393/06/10 نظرات (0)
روز گذشته در حالی قیمت پایه مس در بورس کالای ایران با افزایش بیش از ۳۰۰ تومانی در هر کیلو مواجه شد که علاوه بر پایین بودن سهم تقاضا کارشناسان تصور می‌کردند به دلیل ریزش قیمت این فلز سرخ روز جمعه گذشته در بورس لندن و رسیدن آن به زیر ۷ هزار دلار، معاملات هفته جاری مس در بورس کالا هم با افت قیمت مواجه شود. به گفته کارشناسان حوزه فلزات پایه، این روند صعودی به دلیل نوسان‌های مثبت نرخ ارز و رشد میانگین هفتگی قیمت این محصول در بورس جهانی لندن بوده، اما این در حالی است که این فلز سرخ طی هفته گذشته در بازارهای جهانی نوسان‌های رو به پایین زیادی را تجربه کرده است. از طرفی در بازارهای داخلی نیز همچنان رکود در معاملات ادامه دارد، به‌طوری که روز گذشته در مبادلات بورس کالا تقاضا همچنان کمتر از میزان عرضه بود. فعالان بازار معتقدند اگر معامله‌گران به دنبال جبران زیان‌های مالی خود هستند بهتر است دست روی دست نگذارند و با افزایش تقاضا، به بازار این محصولات رونق بخشند و نگذارند در این میان واسطه‌گرها تعیین‌کننده قیمت‌ها باشند. همان طور که از میزان عرضه‌های مس در بورس کالا مشخص است با کمبود این فلز در بازار داخلی مواجه نیستیم، بر این اساس نباید گذاشت که دلالان از این موقعیت سوءاستفاده کنند، چرا که آنها هر زمان که رکود در بازار داخلی طولانی می‌شود فرصت را غنیمت شمرده و معاملات را به سود خود تغییر می‌دهند. از طرفی به عقیده کارشناسان آنچه از روند بازارهای جهانی پیداست افت و خیز قیمت مس تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت. به این ترتیب روز گذشته ۹ شهریورماه، بیش از ۸ هزار تن انواع محصولات مسی در تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران عرضه شد که در این میان شرکت ملی صنایع مس ایران چهار هزار تن مس کاتد را راهی تالار معاملات کرد. این شرکت همچنین ۳۵۰۰ تن مس مفتول را در این روز عرضه کرد. از دیگر محصولات عرضه‌شده شرکت ملی صنایع مس ایران در این روز می‌توان به۳۳ هزار تن انواع مس کم عیار، ۱۰۰ تن سولفور مولیبدن و ۱۲ تن کنسانتره فلزات گرانبها اشاره کرد. علاوه بر این، ۲۷۰ تن مس مفتول شرکت صنایع تولیدی دنیای مس کاشان نیز در این تالار به فروش رسید. همچنین در گروه آلومینیوم نیز، ۲۹۳۰ تن انواع شمش آلیاژی شرکت آلومینیوم ایران راهی تالار محصولات صنعتی و معدنی شد. بر این اساس، مس کاتد شرکت ملی مس با قیمت ۲۱ هزار و ۳۴۶ تومان در هر کیلو به فروش رسید که نسبت به هفته گذشته افزایش ۳۰۹ تومانی را تجربه کرده است. کل عرضه این محصول چهار هزار تن بوده درحالی‌که میزان تقاضا ۹۰۰ تن بوده است. همچنین مفتول مس این شرکت نیز با قیمت ۲۲ هزار و ۱۲ تومان معامله شد که نسبت به آخرین عرضه، رشد ۳۱۲ تومانی را در هر کیلو به ثبت رساند. کل عرضه برای این محصول ۳ هزار و ۵۰۰ تن بود، درحالی‌که تقاضاکنندگان خواستار ۶۶۰ تن از این محصول بودند. مفتول مس شرکت دنیای مس کاشان نیز در این روز با قیمت پایه ۱۹ هزار و ۶۰۶ تومان عرضه شد که نسبت به آخرین عرضه در هفته گذشته با افزایش ۳۱۲ تومانی در هر کیلو مواجه شد. کل عرضه برای این محصول ۲۷۰ تن بود که با میزان تقاضا برابری می‌کرد. از طرفی مس در بازار آزاد نیز هم‌اکنون با قیمت ۲۳ هزار و ۴۰۰ تومان در هر کیلو معامله شد که نسبت به روز شنبه رشد ۱۰۰ تومانی در هر کیلو داشته است.

علیرضا یوسفی بازدید : 36 دوشنبه 1393/06/10 نظرات (0)
انجمن صنعت تایر پیگیری های لازم در خصوص افزایش ۲۰ درصد نرخ ارز را انجام داده است ولی تاکنون هیچگونه جوابی به طور قطعی از سوی سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان ابلاغ نشده است. در هفته های اخیر خبری با عنوان “حاشیه سود یکسان پاشنه آشیل تایر سازان” منتشر گردید و در متن گزارش وضعیت فعلی صنعت تایر مورد بررسی قرار گرفت و عضو کمیته اجرایی صنعت تایر به درخواست تایر سازان مبنی بر افزایش ۲۰ درصدی نرخ محصولات اشاره کرده بود. براساس پیگیری خبرنگار ما، عضو کمیته اجرایی صنعت تایر با اشاره به نتیجه مذاکرات با سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان گفت: انجمن به منظور اخذ مجوز افزایش نرخ فروش محصولات لاستیک سازان پیگیری های لازم را انجام داده است ولی تاکنون هیچگونه توافقی حاصل نشده است و سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، جواب قانع کننده ای را اعلام نکرده است. مصطفی تنها، دلایل عدم افزایش نرخ فروش تایر را مبهم عنوان کرد و گفت: مصوبه افزایش نرخ لبنیات بدون هیچگونه مشکلی اخذ و به اجرا درآمد ولی صنعت تایر با توجه به اینکه با صنعت خودرو در ارتباط می باشد آن گونه که از خودرو حمایت انجام می پذیرد از صنعت تایر حمایت نمی شود.

علیرضا یوسفی بازدید : 35 یکشنبه 1393/06/09 نظرات (0)

وضعیت تعدادی از نمادهای متوقف شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهرانتشریح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، اداره نظارت برناشران بورسی (شرکت های پذیرفته شده در بورس تهران) وضعیت نمادهای متوقف (بیش از 7 روز) در تاریخهشتم شهریور ماه و اقدام صورت گرفته و در حال پیگیری را جهت اطلاع سهامداران و سرمایه گذاران منتشر کرد.

تاید واتر خاورمیانه      تاریخ توقف: 05/08/1392          علت توقف: تغییر در پیش‌بینی درآمد هر سهم

پیرو مشکلاتی که شرکت تایدواتر خاورمیانه با سازمان بنادر و دریانوردی درخصوص خدمات انجام شده توسط این شرکت داشت، شرکت موفق به اخذ اعلامیه بستانکاری برای خدمات انجام شده تا تاریخ 06/09/92 از آن سازمان شد و مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی منتهی به 29 اسفند 92 در تاریخ 14 تیرماه 93 برگزار شد لیکن شرکت تاکنون پیش بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به 29 اسفند 92 بر اساس عملکرد واقعی سه ماهه ارایه نکرده است. در صورت ارایه این اطلاعات، نماد معاملاتی بازگشایی خواهد شد.

 

کاشی اصفهان           تاریخ توقف: 02/09/1392          علت توقف: حذف شرکت از لیست شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس و عدم برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه و عدم ارایه صورت های مالی حسابرسی شده سالانه منتهی به 29 اسفند 92

به موجب مصوبه هفتادویکمین جلسه هیات پذیرش مورخ 28/02/93 شرکت بورس، شرکت کاشی اصفهان از فهرست شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران حذف شد.  این در حالی است که با توجه به اعتراض شرکت در این خصوص، مراتب در دست بررسی است. همچنین علی رغم سپری شدن بیش از 5 ماه از پایان سال مالی 92 و مکاتبات متعدد این سازمان، تا این تاریخ اطلاعات و صورت های مالی حسابرسی شده سال مالی مننتهی به 29 اسفند 92 به این سازمان ارایه نشده و مجمع عمومی عادی سالیانه سال نالی 92 برگزار نشده است. بنابراین، بازگشایی نماد معاملاتی شرکت منوط به تصمیم گیری هیات پذیرش شرکت بورس اوراق بهادار تهران در خصوص انتقال یا عدم انتقال شرکت کاشی اصفهان به بازار پایه فرابورس، ارایه اطلاعات و صورت های مالی حسابرسی شده سال مالی منتهی به 29 اسفند 92 و پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 93 بر اساس عملکرد واقعی سه ماهه منتهی به 31 خرداد ماه 93 و برگزاری مجمع عمومی عادی سال مالی 92 آن شرکت خواهد بود.

 

کف /تاریخ توقف: 19/12/1392 /علت توقف: ابهام در اطلاعات ارسالی

نماد شرکت کف در تاریخ 19/12/92 بدلیل ارسال اطلاعیه اولین پیش‌بینی عملکرد سال مالی 93 و ابهام در اطلاعات ارسالی متوقف شد. بازگشایی نماد شرکت منوط به رفع ابهام از اطلاعات پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 93 شرکت است. در این خصوص موضوع حذف نام شرکت از فهرست شرکت های پذیرفته شده در بورس با توجه به ابهامات موجود و وضعیت نامناسب اطلاع رسانی شرکت در هیات پذیرش در حال بررسی است.

 

سیمان هرمزگان/ تاریخ توقف: 28/12/1392 /علت توقف: تغییر در پیش‌بینی درامد هر سهم

مطابق آخرین اطلاعات ارسالی شرکت (منتشر شده در سامانه کدال مورخ 26/03/1393) درخصوص موضوع واگذاری 5 درصد از سهام شرکت توسعه مسیر برق گیلان به هلدینگ انرژی امید تابان هور، با توجه به ابهام در خصوص نحوه شناسایی درآمد مرتبط با سرمایه گذاری در سهام نیروگاه موضوع نحوه شناسایی درآمد مذکور در دست بررسی است که پس از دریافت نظرات مراجع مرتبط با شناسایی درآمد موضوع به شرکت اعلام و نماد معاملاتی شرکت بازگشایی خواهد شد.

 

کارت اعتباری ایران کیش / تاریخ توقف: 13/03/1393 علت توقف: تغییر سال مالی شرکت

با توجه به برگزاری مجمع عمومی فوق العاده و تغییر سال مالی از پایان اسفند ماه به پایان آذر، از شرکت درخواست شده پیش بینی شود هر سهم برای دوره مالی 9 ماهه منتهی به 30 آذر ماه 93 را ارایه کند که علی رغم پیگیری های مکرر طی نامه های به شماره پیگیری 168711 به تاریخ دوم تیرماه 93 و 176061 به تاریخ 13 مرداد ماه 93، این اطلاعات تاکنون ارایه نشده است. در صورت ارایه این اطلاعات، نماد معاملاتی بازگشایی خواهد شد.

 

روز دارو/ تاریخ توقف: 21/03/1393 / علت توقف: ابهام در اطلاعات ارسالی به سازمان

نماد شرکت در تاریخ 21 خرداد ماه 93 به منظور برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده متوقف شد. با توجه به اعلام شرکت در مجامع عمومی عادی به طور فوق العاده به طور فوق العاده در مورخ 25 خرداد 93 و هشتم تیرماه 93 مبنی بر شرکت در مزایده خرید سهام شرکت مادر تخصصی پالایش و پژوهش خون و تفویض اختیار در این خصوص به هیات مدیره شرکت و عدم تصمیم قطعی هیات مدیره بر تداوم حضور در مزایده مذکور یا انصراف از ان به دلیل عدم تناسب منابع مالی مورد نیاز برای خرید سهام مذکور با وضعیت مالی شرکت، نماد شرکت کماکان متوقف است. شایان ذکر است، علی رغم پیگیری های به عمل آمده شرکت تاکنون اطلاعاتی در خصوص تصمیم نهایی هیات مدیره ارایه نکرده است. بدیهی است به محض ارسال اطلاعات و انتشار ان در سامانه کدال، جهت بازگشایی نماد اقدام خواهد شد.

 

مارگارین/ تاریخ توقف: 16/04/1393 /علت توقف: تغییر در پیش بینی درآمد هر سهم

اطلاعات پیش بینی درامد هر سهم بر اساس عملکرد واقعی 6 ماههه منتهی به 31 خرداد ماه 93 درتاریخ 8 شهریور ماه 93 به سازمان بورس ارایه شده و در دست بررسی است. در صورت اصلاح اطلاعات و رفع موارد مورد نظر سازمان، اطلاعات به بازار منعکس و نماد بازگشایی خواهد شد.

 

کارخانه چینی ایران/ تاریخ توقف: 24/04/1393 /علت توقف: تغییر در اطلاعات پیش بینی درآمد هر سهم

با توجه به برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه شرکت کارخانه چینی ایران در تاریخ 29 تیرماه 93 و اعلام تغییر در پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 29 اسفند 93 از شرکت درخواست شد تا اطلاعات پیش بینی بر اساس عملکرد واقعی سه ماهه سال مالی 93 را مورد بازنگری قرار داده و به این سازمان ارایه کند. شرکت در تاریخ 4 شهریور اطلاعات تعدیل شده پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 93 را ارایه نکرده که اطلاعات در دست بررسی است. همچنین در خصوص توزیع سود در مجمع عادی سالیانه مورخ 29 تیرماه 93 مفاد مواد 17 و 18 دستورالعمل انضباطی ناشران پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران رعایت نشده که در این خصوص نیز موضوع در دست بررسی است.

 

پست بانک      /تاریخ توقف: 24/04/1393 / علت توقف: برگزاری مجمع عادی سالانه و فوق العاده

نماد معاملاتی شرکت آماده بازگشایی است.

 

سرامیک های صنعتی اردکان/ تاریخ توقف: 25/04/1393 / علت توقف: ابهام در خصوص توزیع سود موهوم و عدم ارسال اطلاعات پیش بینی درآمد هر سهم

مطابق صورت های مالی 12 ماهه منتهی به 29 اسفند 92، مانده بدهی شرکت مجتمع صنایع و معادن احیاء سپاهان (اصل و فرع) بابت تسهیلات دریافتی مبلغ 141 میلیارد و 494 میلیون ریال از بانک پارسیان بابت تسویه بدهی های سهام دار عمده به حساب شرکت سرامیک های صنعتی اردکان منتقل شده است که در این خصوص انتقال تسهیلات سهام دار عمده به شرکت سرامیک صنعتی اردکان بر خلاف مفاد ماده 132 قانون تجارت بوده و بر همین اساس مفاد ماده 148 قانون تجارت مبنی بر رعایت یکسان حقوق سهام داران رعایت نشده است. همچنین مطابق صورت های مالی حسابرسی شده 12 ماهه منتهی به 29 اسفند 92 مبلغ 75 میلیارد و 625 میلیون ریال مانده بدهی شرکت مجتمع صنایع و معادن احیا سپاهان بابت وام های اخذ شده در سنوات قبل به نام شرکت سرامیک های صنعتی اردکان از بابت بخش دیگری از معاملات با سهام دار عمده شرکت به حساب سهام دار عمده منتقل شده است.

با توجه به موضوعات مطرح شده فوق و پس از حصول نتیجه در خصوص معالمات مذکور و انعکاس اطلاعات شرکت به بازار نماد شرکت قابل بازگشایی خواهد بود.

 

کاشی نیلو/ تاریخ توقف: 29/04/1393 / علت توقف: برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه

پیرو انتشار آگهی مورخ 22 تیرماه 93 مبنی بر دعوت به مجمع عمومی عادی سالانه شرکت در تاریخ 31 تیرماه 93، نماد معاملاتی شرکت در تاریخ 29 اسفند 93 متوقف شد و با توجه به عدم ارایه صورت های مالی حسابرسی شده سال مالی 92 و به حد نصاب نرسیدن سهام داران حاضر در مجمع، جلسه برگزار نشد. همچنین شرکت صورت های مالی حسابرسی شده منتهی به 29 اسفند 92 را در تاریخ 29 مردادماه 93 به سازمان ارایه کرد که اطلاعات مذکور در تاریخ اول شهریور ماه 93 به بازار منعکس شد. شرکت اطلاعات پیش بینی درآمد هر سهم بر اساس عملکرد واقعی سه ماهه منتهی به 31 خردادماه 93 را در تاریخ هشتم شهریور ماه به سازمان ارایه کرده است که اطلاعات مذکو در دست بررسی بوده و به محض انعکاس به بازار نماد معاملاتی شرکت قابل بازگشایی خواهد بود.

 

فولاد کاویان/ تاریخ توقف: 30/04/1393 /علت توقف: برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه

با توجه به درخواست شرکت مبنی بر بررسی وضعیت خروج از بورس و طرح این موضوع در هیات پذیرش، مقرر شد جلسه ای در این خصوص برگزار و نسبت به آن تصمیم گیری شود. پس از مشخص شدن موضوع طی هفته جاری، نسبت به بازگشایی نماد اقدام خواهد شد.

 

داروسازی اکسیر/ تاریخ توقف: 31/04/1393 /علت توقف: تغییر در پیش بینی درآمد هر سهم

با توجه به اعلام شرکت مبنی بر تغییر با اهمیت در پیش بینی عملکرد سال مالی 93 با توجه به میزان وشش مطابق با عملکرد واقعی سه ماهه از شرکت درخواست شده پیش بینی سالانه بر اساس آخرین مفروضات تهیه و جهت انعکاس به بازار ارایه شود که تا کنون شرکت نسبت به رفع کامل موارد ابهام اقدام نکرده است. در صورت ارایه اطلاعات و رفع موارد ابهام نماد معاملاتی طی روزهای آتی بازگشایی خواهد شد.

 

بین المللی محصولات پارس/ تاریخ توقف: 18/05/1393 /علت توقف: برگزاری تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم

نماد شرکت در تاریخ 18 مرداد ماه 93 به دلیل ارسال اطلاعات پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 93 بر اساس عملکرد 9 ماهه متوقف شد. با توجهب ه عدم ارایه جزییات درامدهای مرتبط با پیش بینی سال 93 و عدم ارایه اطلاعات پیش بینی سال مالی منتهی به 31شهریور 94 اطلاعات در حال پیگیری است. در صورت ارسال اطلاعات درخواست شده و انعکاس به بازار، نماد شرکت قابل بازگشایی خواهد بود.

علیرضا یوسفی بازدید : 40 شنبه 1393/05/18 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، صبح امروز با وجود دغدغه فعالان بزرگ اقتصادی درباره وضعیت فعلی بازارهای سهام، علی صالح آبادی با بزرگان بنگاه‌های تأمین اجتماعی به مذاکره و تبادل نظر پرداختند.

بر اساس این گزارش، طبق اطلاعات به دست آمده در این جلسه وضعیت صندوق‌های تأمین اجتماعی در بورس و نحوه حمایت از بازار بررسی شده و درباره حمایت از بازار مباحثی مطرح شده است.

به گزارش فارس، علی صالح آبادی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، سیدتقی نوربخش مدیرعامل تأمین اجتماعی، احمدفیاض بخش مدیرعامل شستا(شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی)، ایراندخت عطاریان مدیرعامل صندوق بازنسشتگی کشوری، مسلم دریه مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد، مدیرعامل سرمایه گذاری عشایر، علی رستمی عضو هیئت مدیره شستا و دیگر فعالان تأثیرگذار مجموعه بزرگ تأمین اجتماعی در این نشست حضور داشتند.

اخبار تکمیلی از دیگر جزئیات این نشست به زودی منتشر خواهد شد.

علیرضا یوسفی بازدید : 35 یکشنبه 1393/05/05 نظرات (0)

معاملات بازار سهام طی هفته گذشته در حالی بعد از یک روز تعطیل در روز یکشنبه آغاز شد که پس از نشستهای نفسگیر میان ایران و کشورهای ۱+۵ قرار شد روند مذاکرات سیاسی برای یک دوره ۴ ماهه منتهی به سوم آذر تمدید شود و همگان منتظر واکنش معامله گران بورسی به این خبر بودند.
اما همانگونه که پیش بینی می شد تمدید مذاکرات خبر بدی برای بازارا سهام نبود و شاخص بورس در این روز ریزش یک رقمی را به ثبت رساند و تنها ۳ واحد افت کرد؛ چرا که به باور کارشناسان تمدید ۴ ماهه مذاکرات بیانگر این موضوع است که هر دو طرف به دنبال راه حل نهایی و توافق برای حل مشکلات هستند.
همچنین چیزی که در خصوص مذاکرات برای بازار سرمایه مهم و قابل اهمیت است نتیجه گفتگوهاست و همین که این مذاکرات برای بررسی راه حل رسیدن به توافق نهایی تمدید شده و حرفی از اعمال تحریم بیشتر نیز شنیده نمی شود نشان می دهد که احتمال توافق نهایی و رسیدن به نقطه مشترک زیاد است و این موضوع خبر خوبی برای بازار سرمایه و شرکتهای بورس است.
اما در روز دوشنبه شاخص بورس با رشد ۱۴۰ واحدی حرکت آرام خود را برای بازگشت به ارتفاع ۷۴ هزار واحد آغاز کرد و در ابتدای معاملات بورس در روز سه شنبه به این هدف دست یافت و در پایان این روز نیز رشد ۶۳۵ واحدی را به ثبت رساند.
در روز چهارشنبه و در اولین روز مرداد نیز شاخص بورس ۳۳۶ واحد دیگر افزایش یافت تا طی هفته گذشته در مجموع معاملات بازار سهام با دادوستد یک میلیارد و ۶۸۵ میلیون سهم به ارزش ۴۷۷۶ میلیارد ریال و رشد ۱۰۸۷ واحد شاخص پای در دومین ماه معاملاتی تابستان ۹۳ بگذارد.
بر پایه این گزارش؛ افت شاخص بورس در حالی این روزها به ۴۱۰۰ واحد در سالجاری رسیده است که دماسنج بازار سهام از ابتدای سال ۹۳ تا پایان هفته اول تیرماه بیش از ۸۱۰۰ واحد افت را به خود دیده بود و در سه هفته گذشته حدود ۴۰۰۰ واحد از تب آن کاسته شده است.
همچنین بازار سرمایه سومین هفته مثبت متوالی خود را در حالی با دادوستد یک میلیارد و ۶۸۵ میلیون سهم به ارزش ۴۷۷۶ میلیارد ریال و رشد ۱۰۸۷ واحد شاخص به پایان رساند که دماسنج بازار سهام در سه هفته گذشته از مجموع ۱۴روز معاملاتی ۱۰ روز را با رشد و ۴ روز را با کاهش سپری کرده است.
در مجموع باید گفت معاملات بازار سهام این روزها در حالی به لطف مواردی چون برگزاری مجامع و گزارشات به نسبت خوب سه ۳ ماهه شرکتها و حمایت‌هایی چون اعتباردهی به‌ کارگزاران و تغییر مبنای تعیین قیمت پایه محصولات پتروشیمی از ارز مبادله‌ای به ارز آزاد روند متعادل و آرامی را در پیش گرفته که کماکان عوامل گوناگونی توسط کارشناسان در خصوص افت نزدیک به ۲۰۰۰۰ هزار واحدی شاخص بورس از دیماه پارسال تا اوایل تیر امسال مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
بر این اساس؛ یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا جرقه سقوط بازار سرمایه با افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها در سال گذشته زده شد تصریح کرد: افزایش نرخ خوراک در ریزش بازار سهام بی‌تاثیر نبوده اما دلیل اصلی سقوط بورس هم نیست، چرا که قیمت جهانی گاز ۴۰ سنت است و ما این قیمت را برای پتروشیمی‌ها در داخل کشور ۱۳ سنت تعیین کردیم.
موید حسینی صدر در مورد علل افت شاخص و ریزش قیمتها در بازار سهام هم تاکید کرد: مشخص نبودن استراتژی اقتصادی دولت و نبود تفکر اقتصادی واحد، روشن نبودن آینده مذاکرات هسته‌ای، ترجیح سیاستهای ضدتورمی بر سیاستهای رکودی و نامشخص بودن سیاستها و نحوه حمایت صندوق توسعه بازار از جمله این عوامل هستند. بعلاوه این که وقتی قیمت ارز حدود ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته؛ قیمت مسکن بین ۵ تا ۱۰ درصد افت پیدا کرده و متوقف شده است و در خیلی از اقلام مانند سکه کاهش قیمتی از ۱.۵ میلیون به ۹۵۰ هزار تومان را داشته ایم، بنابراین این موضوع بر افت بورس و کاهش قیمتها در بازار سهام نیز اثرگذار خواهد بود.
با این وجود برخی دیگر بر این باورند که رکود اقتصادی در افت بورس تاثیرگذار بوده و بدون شک این موضوع یکی از دلایل ریزش بازار سهام در سال ۹۳ است. همچنین بیشتر شرکتهای فعال در بورس صنایع تولیدی هستند که طرح خروج از رکود و نیز ارائه تسهیلات می تواند در سودآوری آنها تاثیر مثبت داشته و این نکته رونق معاملات بازار سرمایه را در پی خواهد داشت.
اما افزایش قیمت اوراق تسهیلات مسکن از دیگر اتفاقات مورد توجه بازار سرمایه در هفته گذشته بود که قیمت این اوراق تا مرز ۱۰۰ هزار تومانی شدن هم پیش رفت که بر این اساس نوسان قیمت مسکن و ترغیب افراد به خرید از جمله دلایل این اتفاق عنوان می شوند.
عدم توازن میان عرضه و تقاضا هم یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت اوراق تسهیلات برشمرده می شود؛ چرا که فرابورس نه ناشر این اوراق است و نه دارنده آن و این بانک مسکن است که باید به فکر چاره ای برای افزایش عرضه این اوراق در فرابورس باشد.
همچنین کارشناسان بورسی اعتقاد دارند رد پای دلال ها این روزها کمتر در گرانی اوراق مسکن دیده می شود چرا که با قوانین سازمان بورس و تمهیدات فرابورس به مراتب این اتفاق کمرنگ شده است.
با حال هفته گذشته یکی از موارد مطرح شده در جلسه شورای عالی بورس این بود که شرکت فرابورس ایران در همکاری با بانک مسکن، راهکارهای لازم برای ایجاد تعادل در بازار اوراق تسهیلات مسکن را اتخاذ کند.

علیرضا یوسفی بازدید : 36 چهارشنبه 1393/05/01 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس پس از اینکه بانک مرکزی اعلام کرد با کلیات طرح راه‌اندازی صندوق پس‌انداز مسکن با وام 60 تا 80 میلیون تومانی موافق است و این طرح در مراحل نهایی است مسئولان ارشد بانک مسکن تصمیم گرفتند تا جلسات بررسی افزایش سقف وام خرید را تا به نتیجه نهایی رسیدن تصمیم بانک مرکزی برای راه‌اندازی صندوق پس‌انداز مسکن فعلاً متوقف کنند.

بنابراین گزارش، اگرچه راه اندازی صندوق پس‌انداز مسکن از روزهای ابتدای بر مسند قرار گرفتن آخوندی بر وزارت راه و شهرسازی مطرح شد و از آن زمان کمتر از یک سال گذشته است اما به نظر می‌رسد اصرار آخوندی و عبده تبریزی برای سامان دادن به بازار مسکن و رونق خرید و فروش را باید جدی گرفت.

اصرار آخوندی برای راه‌اندازی صندوق پس‌انداز مسکن شاید از یک جهت به این دلیل باشد که او دوست ندارد حال که او را مخالف مسکن مهر می‌دانند، راه اندازی این صندوق بتواند گره‌ای از خانه‌دار کردن متقاضیان مسکن باز کند. مسئولان ارشد وزارت راه و شهرسازی و در راس آنها آخوندی به همراه عبده تبریزی معتقد هستند که سقف کنونی وام خرید مسکن که 35 میلیون تومان است تنها 10 تا 15 درصد قیمت یک واحد مسکونی را در تهران پوشش می‌دهد.

حال که هدف از تشکیل صندوق پس‌انداز مسکن جمع‌آوری پس‌اندازهای مردم عنوان شده است تا در مدت 4 تا 6 ماه از آن نگهداری و سپرده‌گذاران بعد از پایان مدت تعیین شده، چند برابر تسهیلات مسکن دریافت کنند بانک مسکن منتظر است تا ببیند خروجی این طرح از بانک مرکزی چه خواهد بود تا پس از آن مجدداً اقدام به بررسی میزان افزایش سقف وام مسکن و تدوین دستورالعمل های مناسب کند.

اواخر سال 92 بود که بانک مسکن سقف وام مسکن را بعد از سال‌ها ثابت ماندن از 20 میلیون تومان به 35 میلیون تومان افزایش داد.

در همان زمان‌ها بود که بت‌شکن که به تازگی به مدیرعاملی بانک مسکن منصوب شده بود با ابراز خرسندی از افزایش سقف وام خرید و ساخت مسکن و اینکه این افزایش سقف نمی‌تواند تاثیر منفی بر بازار مسکن بگذارد اعلام کرد که اگر قیمت مسکن افزایش نیابد پس از 3 ماه مجدداً با بررسی‌های انجام شده از واکنش بازار مسکن این سقف باز هم می‌تواند افزایش یابد.

حال که بانک مرکزی با راه‌اندازی صندوق پس‌انداز مسکن با وام 60 تا 80 میلیون تومانی موافق است و احتمال دارد بزودی آن را تصویب کند مسئولان ارشد بانک مسکن تصمیم گرفته‌اند که فعلاً هیچ پیشنهادی برای میزان افزایش سقف وام مسکن به بانک مرکزی ارائه نکنند.

گفته می‌شود پیشنهادی که بانک مسکن در نظر دارد برای افزایش سقف وام مسکن به بانک مرکزی ارائه کند با 15 میلیون تومان افزایش نسبت به سقف کنونی همانا 50 میلیون تومان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس پس از اینکه بانک مرکزی اعلام کرد با کلیات طرح راه‌اندازی صندوق پس‌انداز مسکن با وام 60 تا 80 میلیون تومانی موافق است و این طرح در مراحل نهایی است مسئولان ارشد بانک مسکن تصمیم گرفتند تا جلسات بررسی افزایش سقف وام خرید را تا به نتیجه نهایی رسیدن تصمیم بانک مرکزی برای راه‌اندازی صندوق پس‌انداز مسکن فعلاً متوقف کنند.

بنابراین گزارش، اگرچه راه اندازی صندوق پس‌انداز مسکن از روزهای ابتدای بر مسند قرار گرفتن آخوندی بر وزارت راه و شهرسازی مطرح شد و از آن زمان کمتر از یک سال گذشته است اما به نظر می‌رسد اصرار آخوندی و عبده تبریزی برای سامان دادن به بازار مسکن و رونق خرید و فروش را باید جدی گرفت.

اصرار آخوندی برای راه‌اندازی صندوق پس‌انداز مسکن شاید از یک جهت به این دلیل باشد که او دوست ندارد حال که او را مخالف مسکن مهر می‌دانند، راه اندازی این صندوق بتواند گره‌ای از خانه‌دار کردن متقاضیان مسکن باز کند. مسئولان ارشد وزارت راه و شهرسازی و در راس آنها آخوندی به همراه عبده تبریزی معتقد هستند که سقف کنونی وام خرید مسکن که 35 میلیون تومان است تنها 10 تا 15 درصد قیمت یک واحد مسکونی را در تهران پوشش می‌دهد.

حال که هدف از تشکیل صندوق پس‌انداز مسکن جمع‌آوری پس‌اندازهای مردم عنوان شده است تا در مدت 4 تا 6 ماه از آن نگهداری و سپرده‌گذاران بعد از پایان مدت تعیین شده، چند برابر تسهیلات مسکن دریافت کنند بانک مسکن منتظر است تا ببیند خروجی این طرح از بانک مرکزی چه خواهد بود تا پس از آن مجدداً اقدام به بررسی میزان افزایش سقف وام مسکن و تدوین دستورالعمل های مناسب کند.

اواخر سال 92 بود که بانک مسکن سقف وام مسکن را بعد از سال‌ها ثابت ماندن از 20 میلیون تومان به 35 میلیون تومان افزایش داد.

در همان زمان‌ها بود که بت‌شکن که به تازگی به مدیرعاملی بانک مسکن منصوب شده بود با ابراز خرسندی از افزایش سقف وام خرید و ساخت مسکن و اینکه این افزایش سقف نمی‌تواند تاثیر منفی بر بازار مسکن بگذارد اعلام کرد که اگر قیمت مسکن افزایش نیابد پس از 3 ماه مجدداً با بررسی‌های انجام شده از واکنش بازار مسکن این سقف باز هم می‌تواند افزایش یابد.

حال که بانک مرکزی با راه‌اندازی صندوق پس‌انداز مسکن با وام 60 تا 80 میلیون تومانی موافق است و احتمال دارد بزودی آن را تصویب کند مسئولان ارشد بانک مسکن تصمیم گرفته‌اند که فعلاً هیچ پیشنهادی برای میزان افزایش سقف وام مسکن به بانک مرکزی ارائه نکنند.

گفته می‌شود پیشنهادی که بانک مسکن در نظر دارد برای افزایش سقف وام مسکن به بانک مرکزی ارائه کند با 15 میلیون تومان افزایش نسبت به سقف کنونی همانا 50 میلیون تومان است.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930501001027#sthash.5iZ3YfDx.dpuf
علیرضا یوسفی بازدید : 46 چهارشنبه 1393/04/25 نظرات (0)

بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته شاهد جریان مناسب‌تر معاملات نسبت به روز دوشنبه بود. در بازار دیروز هرچند همچنان بازار در لاک احتیاط ناشی از انتظار برای مشخص شدن نتیجه مذاکرات وین بود، اما طرح برخی خبرها در‌مورد تلاش دو طرف برای شکستن بن‌بست مذاکرات و حصول توافقی جامع به بازار انگیزه بیشتری داد تا به مدد بازگشایی‌های مناسب شاهد شرایط بهتری باشد.

در بازار دیروز معامله‌گران در آغاز معاملات شاهد جریان ضعیف و کم حجمی از معاملات بودند اما با گذشت زمان، اندک اندک بر رونق بازار افزوده شد. این امر زمینه‌ساز بازگشایی‌های مناسبی در بازار شد. در همین حال توقف نماد ایران خودرو نیز دیروز باعث بهبود جو خودرو‌سازان شد. احتمال داده می‌شود ایران خودرو علاوه‌بر انتشار صورت‌های حسابرسی‌ شده خود، تعدیل سود سال ۹۳ را به میزان ۱۶۰ ریال و پوشش سه ماهه ۵۰ درصدی نیز اعلام کند. در این شرایط بازگشایی دو نماد خودرویی زامیاد و پارس خودرو دیروز با شرایط مثبتی همراه شد. دیروز پارس خودرو با ۱۶ درصد رشد و زامیاد با ۶/۱۳درصد رشد مواجه شدند تا در دامنه نوسان نهایی نیز با صف خرید به معاملات فردا چشم بدوزند. در کنار دو نماد خودرویی صنایع شیمیایی ایران نیز دیروز در بازگشایی ۲۰ درصد رشد کرد. بازگشایی ملی مس نیز با رشد ۴درصدی همراه شد تا در‌نهایت شاخص بتواند با ۱۵/۰‌درصد رشد معادل ۱۱۰ واحد به‌کار خود در بازار روز سه‌شنبه خاتمه دهد. شاخص در انتهای بازار در عدد ۷۳هزار و ۴۵۷ واحد آرام گرفت تا نگاه‌ها به‌سوی تحولات پیش رو به‌ویژه مذاکرات اتمی وین دوخته شود.
در بازار دیروز مفاد طرح خروج از رکود دولت نیز در اختیار بازار قرار گرفت. این طرح که کاملا روند مثبتی را برای آینده اقتصاد کشور ترسیم می‌کند در‌صورت اجرایی‌شدن می‌تواند نتایج خوبی برای اقتصاد کشور داشته باشد.
در این طرح برخی نکات برنامه دولت برای خروج از شرایط رکودی به شرح زیر آورده شده است: ۱) کاهش ریسک سیستماتیک از‌طریق مذاکرات. ۲) رشد اقتصادی از جانب عرضه (برخلاف دوره‌های گذشته). ۳) گسترش بازار سرمایه جهت تامین سرمایه‌های پایدار و استفاده از منابع بانکی جهت تامین سرمایه در گردش. ۴) نگاه اقتصادی به نرخ ارز درجهت افزایش صادرات. ۵) نگاه ویژه به صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع معدنی. ۶) گسترش صادرات. ۷) کاهش مالیات. ۸) عدم دخالت در قیمت‌گذاری. ۹) تخصیص کارآی بودجه عمرانی. ۱۰) بهبود فضای کسب و کار و احتراز از سرکوب مالی. ۱۱) عدم تحریک تقاضا با استفاده از پایه پولی. ۱۲) تحریک تقاضا از‌طریق افزایش تولید و به‌تبع آن افزایش درآمد خانوار. به‌طور کلی باید گفت در این بسته نگاه ویژه‌ای به صادرات شده است که بخشی از کاهش تقاضای ناشی از رکود را جبران کند.
در بازار دیروز در گروه خودرویی در کنار توقف نماد ایران خودرو در نماد سایپا این شرکت در واکنش به گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران اعلام کرد: تولید پراید ۱۴۱ از سال ۹۳ متوقف شده است.
در گروه مخابرات دیروز گزارش اولیه‌ای از نتایج طرح رومینگ ملی اعلام شد. به گزارش خبرگزاری فارس علی‌اصغر عمیدیان در مراسم تکمیل رومینگ ملی تلفن همراه اظهار کرد: هدف از اجرای این مصوبه رفع نقاط فاقد پوشش شبکه و مشکل آنتن‌دهی در داخل و خارج محیط و ترویج فرهنگ تقسیم‌گذاری است. تا پایان هفته رومینگ تمام نقاط مورد نظر دو اپراتور روی هم باز می‌شوند که با اجرای این طرح ۱۱۶۹ شهر و ۷۰ هزار کیلومتر از جاده‌های اصلی، فرعی و ریلی تحت رومینگ ملی همراه اول و ایرانسل قرار می‌گیرد.

علیرضا یوسفی بازدید : 64 سه شنبه 1393/04/24 نظرات (0)

مدیرعامل هلدینگ سیمان فارس و خوزستان از لغو محدودیت واردات، حذف سهمیه‌بندی و مجوز واردات سیمان ایران به عراق خبر داد.
مرتضی لطفی با‌ اشاره به محدودیت‌هایی که طی مدت اخیر در رابطه با صادرات سیمان به عراق صورت گرفته بود، افزود: در این زمینه پیگیری‌هایی توسط هلدینگ فارس و خوزستان و اتاق مشترک بازرگانی و صنایع و معادن ایران و عراق به عمل آمد و جلسات متعددی با مدیر کل اداره اقتصادی وزارت صنایع و معادن عراق برگزار شد.
وی اظهار کرد: با اقدامات صورت گرفته نه‌تنها صادرات سیمان خاکستری

علیرضا یوسفی بازدید : 35 یکشنبه 1393/04/22 نظرات (0)

به دنبال توافقی که بین تولیدکنندگان سیمان و وزارت صنعت انجام گرفت، قیمت سیمان از 31 خردادماه سال‌ جاری افزایش یافت. بر این اساس به قیمت هر تن سیمان فله‌ای 160 هزار ریال و سیمان پوزولانی ویژه 130 هزار ریال افزوده شد.

علیرضا یوسفی بازدید : 43 یکشنبه 1393/04/22 نظرات (0)

عضو ناظر شورای رقابت به فارس خبر داد
بررسی مجدد قیمت‌گذاری خودرو در شورای رقابت/ خودروسازان سندسازی کردندعیسی امامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در واکنش به اعلام قیمت‌های جدید خودرو از سوی شورای رقابت و نارضایتی مردم، مجلس و دولت از این قیمت‌ها اظهار داشت: با توجه به اعتراض مجلس، دولت و مردم، حتماً در جلسه بعدی شورای رقابت موضوع قیمت‌گذاری جدید خودروها را مطرح خواهیم کرد.


عیسی امامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در واکنش به اعلام قیمت‌های جدید خودرو از سوی شورای رقابت و نارضایتی مردم، مجلس و دولت از این قیمت‌ها اظهار داشت: با توجه به اعتراض مجلس، دولت و مردم، حتماً در جلسه بعدی شورای رقابت موضوع قیمت‌گذاری جدید خودروها را مطرح خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه موضوع قیمت جدید خودروها در شورای رقابت پیگیری خواهد شد، افزود: در فرمول قیمت‌گذاری خودرو که توسط شورای رقابت تدوین شده، موضوع آپشن‌های خودرو نیز مطرح شده است، ولی باید دید آیا خودروهای تولیدی به استانداردهای لازم رسیده‌اند، یا خیر و علاوه بر این، ارائه خدمات پس از فروش این خودروها در چه سطحی قرار دارد.

امامی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته، خودروسازان هیچ‌وقت نتوانسته‌اند، جلب رضایت عمومی داشته باشند، گفت: تولیدات این شرکت‌ها پاسخگوی نیاز مردم نیست و کافی است که تعرفه‌ واردات خودرو برداشته شود، تا هیچ کدام از خودروهای داخلی قابلیت رقابت با خودروهای وارداتی را نداشته باشند.

وی تأکید کرد: اگر دولت قصد دارد که از صنعت خودرو حمایت کند و این صنعت را حفظ کند، باید بخشی از مسئولیتش را بپذیرد، نه اینکه هزینه آن را از جیب مردم پرداخت کند.

عضو ناظر شورای رقابت تصریح کرد: دولت یا باید از سر صنعت خودرو دست بردارد و یا اینکه این صنعت با خودروهای وارداتی رقابت کند و در صورتی که توان رقابت ندارد، زمین بخورد و مانند خیلی از صنایع دیگر از چرخه تولید خارج شود.

وی با بیان اینکه اشتغال‌زایی موجود در صنعت خودرو باعث شده، تا این صنعت برای دولت اهمیت داشته باشد، گفت: خودورهای داخلی نه از کیفیت مطلوب برخوردارند و نه خدمت‌دهی مناسبی دارند.

امامی با بیان اینکه قیمت‌های جدید اعلام شده برای خودرو اقناع کننده نیست، اظهار داشت: نه اهل فن و نه مصرف کننده، هیچکدام از این قیمت‌ها راضی نیستند و دولت نیز اگر قصد حمایت از صنعت خودروسازی را دارد، باید طوری این کار را انجام دهد که هزینه بی‌مورد به مصرف کننده منتقل نشود.

امامی توضیح داد: خودروسازان در بسیاری از موارد تقسیم سود کرده‌اند و یا با استفاده از وام‌های بانکی، در جاهایی دیگر سرمایه‌گذاری کرده‌اند، ولی نباید هزینه این مسائل به مصرف‌کننده تحمیل شود و قیمت خودرو افزایش یابد.

عضو ناظر شورای رقابت با بیان اینکه خودروسازان به دنبال سند‌سازی و پنهان‌کاری هستند، گفت: در ارائه اطلاعات باید شفافیت وجود داشته باشد، تا به طور واقعی در مورد قیمت‌ها تصمیم‌گیری شود.

به گفته امامی، حمایت معنوی دولت از خودروسازان باعث شده تا این گروه به دلخواه خود عمل کند.

وی در پایان در مورد ایرادات موجود در قیمت‌گذاری الزامات قانونی مانند استاندارد یورو 4 و نصب ایربگ بر روی خودروها نیز گفت: این مسئله قابل تأمل و پیگیری است و در شورای رقابت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930421000473#sthash.9nkbxzbp.dpuf
ضو ناظر شورای رقابت به فارس خبر داد
بررسی مجدد قیمت‌گذاری خودرو در شورای رقابت/ خودروسازان سندسازی کردند

عضو ناظر شورای رقابت از بررسی مجدد قیمت‌گذاری خودرو در این شورا خبر داد و گفت: خودروسازان به دنبال سند‌سازی و پنهان‌کاری هستند.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930421000473#sthash.9nkbxzbp.dpuf
ضو ناظر شورای رقابت به فارس خبر داد
بررسی مجدد قیمت‌گذاری خودرو در شورای رقابت/ خودروسازان سندسازی کردند

عضو ناظر شورای رقابت از بررسی مجدد قیمت‌گذاری خودرو در این شورا خبر داد و گفت: خودروسازان به دنبال سند‌سازی و پنهان‌کاری هستند.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930421000473#sthash.9nkbxzbp.dpuf
علیرضا یوسفی بازدید : 562 پنجشنبه 1393/04/19 نظرات (0)

بررسيهاي به عمل آمده حاکي است در صورت استفاده از نرخهاي شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي، بهاي کل خريد نفت خام و ميعانات گازي شرکت مبلغ 075ر5 ميليارد ريال افزايش و سود عملياتي آن مبلغ 973ر4 ميليارد ريال کاهش مي‌يابد.

علیرضا یوسفی بازدید : 27 پنجشنبه 1393/04/19 نظرات (0)

عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در گفتگو با خبرنگار اکوبورس، از دلایل منفی بودن قیمت سهام شرکت های سیمانی سخن گفت.

 

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان عنوان کرد که در پایان خرداد ماه امسال تمامی انواع سیمان به جز سیمان پوزولانی ویژه 16 هزار تومان به ازای هر تن مجوز افزایش نرخ گرفتند. در رابطه با سیمان پوزولانی نیز با افزایش نرخ 13 هزار تومانی به ازای هر تن موافقت شد. این در حالی است که هزینه بسته بندی بدون تغییر ماند.

 

وی با اشاره به تصویب افزایش نرخ سیمان عنوان کرد: انتظار بازار این بود که با تصویب افزایش نرخ سیمان سهام این شرکت ها نیز با رشد خوبی همراه شود. اما این اتفاق نیفتاد و عمده دلیل برآورده نشدن انتظار بازار نیز این بود که زمانی سهام یک شرکت رشد خواهد کرد که درآمد آن شرکت افزایش یابد که در رابطه با شرکت های سیمانی رخ نداد.

 

شیخان ادامه داد: چنانچه با نگرشی ساده درآمد یک شرکت را حاصلضرب میزان فروش آن در بهای هر واحد بدانیم، انتظار داریم با افزایش نرخ سیمان درآمد شرکت های سیمانی افزایش یابد. اما از سوی دیگر به دلیل کاهش ساخت و ساز و ورود به ماه مبارک رمضان به طور سنتی فروش شرکت ها کاهش داشته است.

 

وی افزود: همچنین به دلیل ناامنی در مرزهای عراق فروش صادراتی شرکت ها تا حدودی با مشکل روبرو شده است. بنابراین از یک سو کاهش تناژ فروش اثر افزایش نرخ سیمان را خنثی نمود و از سوی دیگر با توجه به این مطلب که 60 درصد از کلینکر شرکت های سیمانی به عراق صادر می شود و صادرات شرکت ها با دشواری هایی روبرو شد، درآمد های شرکت های سیمانی تغییری نداشت. به همین دلیل نیز قیمت سهام این شرکت ها با رشد مورد انتظار بازار روبرو نشد.

 

شیخان افزود: البته باز هم جای خوشحالی بود که با افزایش نرخ سیمان موافقت شد چرا که اگراین اتفاق نمی افتاد شاهد افت شدید قیمت سهام این شرکت ها بودیم.

 

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در پایان افزود: با پایان یافتن ماه مبارک رمضان و رونق دوباره ساخت و ساز و همچنین مثبت بودن نتایج مذاکرات هسته ای و برداشته شدن تحریم ها ، شاهد رونق دوباره شرکت های سیمانی خواهیم بود.

علیرضا یوسفی بازدید : 47 سه شنبه 1393/04/17 نظرات (0)

مصوبه محاسبه قیمت محصولات پتروشیمی با ارز آزاد، در سود پتروشیمی های بورسی تاثیر گذار خواهد بود.

به گزارش ایسنا، پیرو جلسه شورای عالی بورس که در تاریخ نهم تیرماه برگزار شد و به تایید وزیر صنعت، معدن و تجارت رسید به منظور ایجاد تعادل در عرضه و تقاضای بازار و جلوگیری از دلالی و واسطگی و ملاحظه درصدی تخفیف برای مصرف کنندگان داخلی محصولات پتروشیمی، قیمت پایه محصولات پتروشیمی در بورس کالای ایران براساس فرمول زیر تعیین می‌شود:

علیرضا یوسفی بازدید : 30 سه شنبه 1393/04/17 نظرات (0)

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت زامیاد طی روز گذشته رأس ساعت ۱۶٫۳۰ در محل پژوهشگاه صنعت نفت با حضور ۶۹٫۵ درصد سهامداران رسمیت یافت.

 مصوبات این مجمع عبارتست از:

تقسیم ۲۵ ریال سود نقدی به ازای هر سهم

انتخاب سازمان حسابرسی به عنوان بازرس اصلی قانونی شرکت

انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه رسمی

انتخاب اعضای هیأت مدیره ذیل به مدت ۲ سال:

-شرکت سایپا

-شرکت قالبهای بزرگ صنعتی سایپا

-شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنعتی نیوان ابتکار

-شرکت سایپا یدک

-شرکت سرمایه گذاری سایپا

تعداد صفحات : 9

درباره ما
Profile Pic
با سلام .این سایت جهت کمک به سرمایه گذاری وکمک به تصمیم گیری شما در انتخاب نمادها در سود دهی بیشتر ایجاد شده است.سایت فقط جنبه مشاوره داشته وهیچگونه تعهدی نسبت به سیگنالها ندارد جهت مشاره می توانید با ایمیل ayousefi1012@yahoo.com تماس حاصل کنید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
  • جمعه 19 دی 1393
  • دوشنبه 08 دی 1393
  • چهارشنبه 03 دی 1393
  • شنبه 29 آذر 1393
  • سه شنبه 25 آذر 1393
  • يکشنبه 23 آذر 1393
  • شنبه 22 آذر 1393
  • جمعه 21 آذر 1393
  • دوشنبه 17 آذر 1393
  • شنبه 15 آذر 1393
  • جمعه 14 آذر 1393
  • سه شنبه 11 آذر 1393
  • سه شنبه 04 آذر 1393
  • دوشنبه 03 آذر 1393
  • شنبه 01 آذر 1393
  • جمعه 30 آبان 1393
  • چهارشنبه 28 آبان 1393
  • سه شنبه 27 آبان 1393
  • دوشنبه 26 آبان 1393
  • يکشنبه 25 آبان 1393
  • شنبه 24 آبان 1393
  • جمعه 23 آبان 1393
  • چهارشنبه 21 آبان 1393
  • سه شنبه 20 آبان 1393
  • يکشنبه 18 آبان 1393
  • شنبه 17 آبان 1393
  • جمعه 16 آبان 1393
  • چهارشنبه 14 آبان 1393
  • سه شنبه 13 آبان 1393
  • جمعه 09 آبان 1393
  • سه شنبه 06 آبان 1393
  • دوشنبه 05 آبان 1393
  • يکشنبه 04 آبان 1393
  • شنبه 03 آبان 1393
  • چهارشنبه 30 مهر 1393
  • سه شنبه 29 مهر 1393
  • دوشنبه 28 مهر 1393
  • يکشنبه 27 مهر 1393
  • شنبه 26 مهر 1393
  • جمعه 25 مهر 1393
  • چهارشنبه 23 مهر 1393
  • سه شنبه 22 مهر 1393
  • يکشنبه 20 مهر 1393
  • شنبه 19 مهر 1393
  • يکشنبه 16 شهريور 1393
  • شنبه 15 شهريور 1393
  • چهارشنبه 12 شهريور 1393
  • سه شنبه 11 شهريور 1393
  • دوشنبه 10 شهريور 1393
  • يکشنبه 09 شهريور 1393
  • چهارشنبه 05 شهريور 1393
  • سه شنبه 04 شهريور 1393
  • دوشنبه 03 شهريور 1393
  • شنبه 01 شهريور 1393
  • چهارشنبه 29 مرداد 1393
  • سه شنبه 28 مرداد 1393
  • يکشنبه 26 مرداد 1393
  • جمعه 24 مرداد 1393
  • چهارشنبه 22 مرداد 1393
  • سه شنبه 21 مرداد 1393
  • يکشنبه 19 مرداد 1393
  • شنبه 18 مرداد 1393
  • سه شنبه 14 مرداد 1393
  • دوشنبه 13 مرداد 1393
  • يکشنبه 12 مرداد 1393
  • شنبه 11 مرداد 1393
  • پنجشنبه 09 مرداد 1393
  • چهارشنبه 08 مرداد 1393
  • سه شنبه 07 مرداد 1393
  • دوشنبه 06 مرداد 1393
  • يکشنبه 05 مرداد 1393
  • جمعه 03 مرداد 1393
  • چهارشنبه 01 مرداد 1393
  • سه شنبه 31 تير 1393
  • دوشنبه 30 تير 1393
  • يکشنبه 29 تير 1393
  • شنبه 28 تير 1393
  • پنجشنبه 26 تير 1393
  • چهارشنبه 25 تير 1393
  • سه شنبه 24 تير 1393
  • يکشنبه 22 تير 1393
  • شنبه 21 تير 1393
  • جمعه 20 تير 1393
  • پنجشنبه 19 تير 1393
  • چهارشنبه 18 تير 1393
  • سه شنبه 17 تير 1393
  • دوشنبه 16 تير 1393
  • يکشنبه 15 تير 1393
  • شنبه 14 تير 1393
  • جمعه 13 تير 1393
  • پنجشنبه 12 تير 1393
  • چهارشنبه 11 تير 1393
  • سه شنبه 10 تير 1393
  • دوشنبه 09 تير 1393
  • يکشنبه 08 تير 1393
  • شنبه 07 تير 1393
  • جمعه 06 تير 1393
  • چهارشنبه 04 تير 1393
  • سه شنبه 03 تير 1393
  • دوشنبه 02 تير 1393
  • يکشنبه 01 تير 1393
  • شنبه 31 خرداد 1393
  • پنجشنبه 29 خرداد 1393
  • چهارشنبه 28 خرداد 1393
  • سه شنبه 27 خرداد 1393
  • دوشنبه 26 خرداد 1393
  • يکشنبه 25 خرداد 1393
  • شنبه 24 خرداد 1393
  • جمعه 23 خرداد 1393
  • پنجشنبه 22 خرداد 1393
  • چهارشنبه 21 خرداد 1393
  • سه شنبه 20 خرداد 1393
  • دوشنبه 19 خرداد 1393
  • شنبه 17 خرداد 1393
  • سه شنبه 13 خرداد 1393
  • دوشنبه 12 خرداد 1393
  • يکشنبه 11 خرداد 1393
  • شنبه 10 خرداد 1393
  • جمعه 09 خرداد 1393
  • پنجشنبه 08 خرداد 1393
  • چهارشنبه 07 خرداد 1393
  • سه شنبه 06 خرداد 1393
  • دوشنبه 05 خرداد 1393
  • يکشنبه 04 خرداد 1393
  • شنبه 03 خرداد 1393
  • جمعه 02 خرداد 1393
  • پنجشنبه 01 خرداد 1393
  • چهارشنبه 31 ارديبهشت 1393
  • سه شنبه 30 ارديبهشت 1393
  • دوشنبه 29 ارديبهشت 1393
  • يکشنبه 28 ارديبهشت 1393
  • شنبه 27 ارديبهشت 1393
  • جمعه 26 ارديبهشت 1393
  • پنجشنبه 25 ارديبهشت 1393
  • چهارشنبه 24 ارديبهشت 1393
  • دوشنبه 22 ارديبهشت 1393
  • يکشنبه 21 ارديبهشت 1393
  • شنبه 20 ارديبهشت 1393
  • جمعه 19 ارديبهشت 1393
  • پنجشنبه 18 ارديبهشت 1393
  • چهارشنبه 17 ارديبهشت 1393
  • سه شنبه 16 ارديبهشت 1393
  • دوشنبه 15 ارديبهشت 1393
  • يکشنبه 14 ارديبهشت 1393
  • شنبه 13 ارديبهشت 1393
  • جمعه 12 ارديبهشت 1393
  • پنجشنبه 11 ارديبهشت 1393
  • چهارشنبه 10 ارديبهشت 1393
  • سه شنبه 09 ارديبهشت 1393
  • دوشنبه 08 ارديبهشت 1393
  • يکشنبه 07 ارديبهشت 1393
  • شنبه 06 ارديبهشت 1393
  • جمعه 05 ارديبهشت 1393
  • پنجشنبه 04 ارديبهشت 1393
  • چهارشنبه 03 ارديبهشت 1393
  • سه شنبه 02 ارديبهشت 1393
  • دوشنبه 01 ارديبهشت 1393
  • يکشنبه 31 فروردين 1393
  • شنبه 30 فروردين 1393
  • جمعه 29 فروردين 1393
  • پنجشنبه 28 فروردين 1393
  • چهارشنبه 27 فروردين 1393
  • سه شنبه 26 فروردين 1393
  • دوشنبه 25 فروردين 1393
  • شنبه 23 فروردين 1393
  • جمعه 22 فروردين 1393
  • پنجشنبه 21 فروردين 1393
  • چهارشنبه 20 فروردين 1393
  • سه شنبه 19 فروردين 1393
  • دوشنبه 18 فروردين 1393
  • يکشنبه 17 فروردين 1393
  • شنبه 16 فروردين 1393
  • جمعه 15 فروردين 1393
  • پنجشنبه 14 فروردين 1393
  • دوشنبه 11 فروردين 1393
  • يکشنبه 10 فروردين 1393
  • شنبه 09 فروردين 1393
  • جمعه 08 فروردين 1393
  • چهارشنبه 06 فروردين 1393
  • سه شنبه 05 فروردين 1393
  • دوشنبه 04 فروردين 1393
  • جمعه 01 فروردين 1393
  • پنجشنبه 29 اسفند 1392
  • چهارشنبه 28 اسفند 1392
  • سه شنبه 27 اسفند 1392
  • دوشنبه 26 اسفند 1392
  • يکشنبه 25 اسفند 1392
  • شنبه 24 اسفند 1392
  • جمعه 23 اسفند 1392
  • پنجشنبه 22 اسفند 1392
  • چهارشنبه 21 اسفند 1392
  • سه شنبه 20 اسفند 1392
  • دوشنبه 19 اسفند 1392
  • يکشنبه 18 اسفند 1392
  • شنبه 17 اسفند 1392
  • جمعه 16 اسفند 1392
  • پنجشنبه 15 اسفند 1392
  • چهارشنبه 14 اسفند 1392
  • سه شنبه 13 اسفند 1392
  • دوشنبه 12 اسفند 1392
  • يکشنبه 11 اسفند 1392
  • شنبه 10 اسفند 1392
  • جمعه 09 اسفند 1392
  • پنجشنبه 08 اسفند 1392
  • چهارشنبه 07 اسفند 1392
  • سه شنبه 06 اسفند 1392
  • دوشنبه 05 اسفند 1392
  • يکشنبه 04 اسفند 1392
  • شنبه 03 اسفند 1392
  • جمعه 02 اسفند 1392
  • پنجشنبه 01 اسفند 1392
  • چهارشنبه 30 بهمن 1392
  • سه شنبه 29 بهمن 1392
  • دوشنبه 28 بهمن 1392
  • يکشنبه 27 بهمن 1392
  • شنبه 26 بهمن 1392
  • جمعه 25 بهمن 1392
  • پنجشنبه 24 بهمن 1392
  • چهارشنبه 23 بهمن 1392
  • سه شنبه 22 بهمن 1392
  • دوشنبه 21 بهمن 1392
  • يکشنبه 20 بهمن 1392
  • شنبه 19 بهمن 1392
  • جمعه 18 بهمن 1392
  • پنجشنبه 17 بهمن 1392
  • چهارشنبه 16 بهمن 1392
  • سه شنبه 15 بهمن 1392
  • دوشنبه 14 بهمن 1392
  • يکشنبه 13 بهمن 1392
  • شنبه 12 بهمن 1392
  • جمعه 11 بهمن 1392
  • پنجشنبه 10 بهمن 1392
  • چهارشنبه 09 بهمن 1392
  • سه شنبه 08 بهمن 1392
  • دوشنبه 07 بهمن 1392
  • يکشنبه 06 بهمن 1392
  • شنبه 05 بهمن 1392
  • جمعه 04 بهمن 1392
  • پنجشنبه 03 بهمن 1392
  • چهارشنبه 02 بهمن 1392
  • سه شنبه 01 بهمن 1392
  • دوشنبه 30 دی 1392
  • يکشنبه 29 دی 1392
  • شنبه 28 دی 1392
  • جمعه 27 دی 1392
  • پنجشنبه 26 دی 1392
  • چهارشنبه 25 دی 1392
  • سه شنبه 24 دی 1392
  • دوشنبه 23 دی 1392
  • يکشنبه 22 دی 1392
  • شنبه 21 دی 1392
  • جمعه 20 دی 1392
  • پنجشنبه 19 دی 1392
  • چهارشنبه 18 دی 1392
  • سه شنبه 17 دی 1392
  • دوشنبه 16 دی 1392
  • يکشنبه 15 دی 1392
  • شنبه 14 دی 1392
  • جمعه 13 دی 1392
  • پنجشنبه 12 دی 1392
  • چهارشنبه 11 دی 1392
  • سه شنبه 10 دی 1392
  • دوشنبه 09 دی 1392
  • شنبه 30 آذر 1392
  • شنبه 28 خرداد 1373
  • پنجشنبه 19 خرداد 1373
  • شنبه 21 اسفند 1372
  • پنجشنبه 15 تير 1393
  • پنجشنبه 06 مرداد 1393
  • پنجشنبه 20 خرداد 1393
  • پنجشنبه 06 فروردين 1393
  • پنجشنبه 20 بهمن 1392
  • پنجشنبه 14 ارديبهشت 1393
  • پنجشنبه 26 فروردين 1393
  • پنجشنبه 25 اسفند 1392
  • پنجشنبه 31 ارديبهشت 1393
  • پنجشنبه 24 دی 1392
  • چهارشنبه 14 آذر 467
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3195
  • کل نظرات : 19
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 795
  • آی پی امروز : 28
  • آی پی دیروز : 62
  • بازدید امروز : 38
  • باردید دیروز : 94
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 308
  • بازدید ماه : 1,523
  • بازدید سال : 34,709
  • بازدید کلی : 426,118